Reisverslag 5 - Reisverslag uit Jambanjali, Gambia van Veerle Kesteren - WaarBenJij.nu Reisverslag 5 - Reisverslag uit Jambanjali, Gambia van Veerle Kesteren - WaarBenJij.nu

Reisverslag 5

Door: veerlevankesteren

Blijf op de hoogte en volg Veerle

07 Februari 2012 | Gambia, Jambanjali

Vrijdag 3 februari:
Merle is vandaag jarig! Dus we vieren feest! Merle mocht kiezen wat we vandaag gingen doen, en die keuze was natuurlijk makkelijk: het strand. Daar hebben we dus ook maar met volle teugen van genoten! We zijn allebei best rood terug gekomen, niet echt goed dus. Maargoed, als het maar bruin wordt, en dat is ons doel hier!
’s Avonds zijn we uit eten geweest met Christine en Alhagy. Alhagy kwam ons ophalen vanaf het strand, en had even tegen het barpersoneel gezegd dat Merle jarig was. Dus met geïmproviseerde instrumenten (lees: paar bakjes met wat lepels) hebben ze voor Merle gezongen en kregen we een gratis drankje. Helemaal leuk natuurlijk! Daarna dus uit eten geweest in SeneGambia, bij een pizzeria. Het eten was heerlijk, helaas dachten mijn darmen daar anders over toen we in bed lagen. Morgen gaan we een dagje goed bezig voor school, voor zondag hebben we met Christine afgesproken om naar de grote markt in Serekunda te gaan en daarna naar de krokodillenvijver. Ik ben benieuwd!

Zaterdag 4 februari:
Vandaag hebben we niet zoveel gedaan. Merle en ik waren allebei niet echt lekker, dus een beetje bij huis gehangen. Wel wat voor school gedaan, de eerste opzet voor de verslagen is gemaakt. Het motiveert gelukkig wel als je samen bent, dat je dan allebei aan school bezig gaat. Dan is de spreekwoordelijke drempel iets minder hoog. ;)
Vanavond hebben we fusili gegeten, het was wel lekker, maar toch zal ik alle groenten in Nederland wel weer gaan waarderen!
Het verhaaltje van vandaag wordt niet zo lang, niet zoveel meegemaakt, niet zoveel gedaan, dus niet zoveel om over te schrijven. Morgen vast weer een langer verhaal, want dan gaan we dus naar Serekunda en krokodillenvijver. Vast genoeg om over te schrijven!

Zondag 5 februari:
Vanochtend zijn we opgehaald door Christine, en hebben we kennis gemaakt met een vriend van Christine, die ook een paar keer in Nederland is geweest. Hij heeft ook les gegeven op Jambanjelly, maar is nu leerkracht in Brikama.
Daarna zijn we naar Madiana gereden, en hebben we lekker een broodje met kaas gegeten. Dat mis ik wel heel erg, de leverpastei komt me toch wel een beetje de neus uit.. Daar dus heerlijk van genoten. Toen gekeken of we lieve mensen op skype hadden, en dat was het geval. De ouders van Merle en haar zus Joyce waren op skype, maar helaas kwam ons geluid niet over. Het was dus een beetje een gesprek met gebarentaal, wel grappig, maar jammer dat het niet zo goed ging.

• 07 Februari 2012 - 23:14

Mariska Pouls:

Hoi Veerle!

Wat leuk om al je verhalen te lezen op deze site!
    Als ik het zo lees kunnen jullie nog veel werk verrichten op deze school, maar dat gaat jullie zeker lukken!!
    Voor de rest geniet van deze super ervaring en ik blijf je volgen!!

Groetjes Mariska

• 08 Februari 2012 - 10:22

Lynde:

Heeeey Veerle,

Super leuk om elke dag jouw verhaaltjes te lezen! En leuk die foto's wat je al zei, het geeft ons ook een beeld van wat jij/jullie daar allemaal zien.
    Veel plezier en succes nog!
    liefs, Lynde

• 08 Februari 2012 - 18:06

Annie Huiskamp:

hai veerle en merle leuke fotoos en een mooi reis verslag we wensen jullie veel plezier daar geniet van het mooie weer want hier is het steenkoud groet van ons gerrit annie huiskamp

• 09 Februari 2012 - 08:21

Anne-Marijn:

Haa Veerle!

En daar is dan het bewijs!! Whoehoee!! Wat een stoere foto zeg! :D Daar had ik nog wel een paar keer over nagedacht volgens mij! Haha! School is echt niet leuk als je in het buitenland zit met subtropisch weer en van allerlei leuke dingen te beleven. Maar goed, het hoort er bij en je kunt elkaar inderdaad mooi stimuleren! :D Hebben jullie wel waaiers op jullie kamer? Of is het binnen niet erg warm?

Ik kijk weer uit naar het volgende verhaal! Succes met stage en geniet van het altijd leuke weekend!!!

Lieffs

• 10 Februari 2012 - 20:25

Oma:

lieve veerle, wat een prachtige foto's en wat zit je in een mooie omgeving.
    veel lieve groetjes,
    oma

• 12 Februari 2012 - 11:29

Janny En Wietse:

Nu we kennisgemaakt hebben met jullie in Gambia blijven we jullie natuurlijk volgen. Geniet maar van deze mooie ervaringen. Groeten aan alle bekenden daar.

• 15 Februari 2012 - 09:36

Marthilde:

Hoi Veerle,

Ik heb onder genot van een kopje koffie je reisverslagen gelezen. wat een verhalen. Mijn kopje was al lang leeg! wat een andere wereld. geniet maar lekker van die warme temperaturen daar! het is hier een stuk kouder.
    Stoer hoor die foto met die krokodil, brrr

Groetjes Marthilde

• 15 Februari 2012 - 17:31

Gerda Hofman:

Leuk om zo op de hoogte te blijven!
    Spannende foto!
    We blijven je volgen.
    Veel plezier nog.
    Groeten Gerrit en Gerda

• 22 Februari 2012 - 13:10

Marieke Scholten:

Hee Veerle super bezig, ook leuke en indrukwekkende foto's. Geniet van de heerlijke temperaturen!

Groetjes,

Marieke