Reisverslag deel 4 - Reisverslag uit Jambanjali, Gambia van Veerle Kesteren - WaarBenJij.nu Reisverslag deel 4 - Reisverslag uit Jambanjali, Gambia van Veerle Kesteren - WaarBenJij.nu

Reisverslag deel 4

Door: veerlevankesteren

Blijf op de hoogte en volg Veerle

06 Februari 2012 | Gambia, Jambanjali

Donderdag 2 februari:
Jeej, internet doet het! Vanochtend even lekker geskyped met Frank, superleuk om hem weer even te zien! En een aantal mailtjes gestuurd, nu ga ik weer druk verder met school, want dat moet natuurlijk ook gebeuren!

Dat druk verder voor school is niet echt gelukt, want na Frank heb ik ook nog geskyped met mama en heb ik nog even email gekeken en op facebook gezeten. Ook nog wel even wat voor school gedaan, maar veel was het niet.

Eenmaal thuis gekomen hebben we niks nuttigs meer gedaan. Het idee was om voor school bezig te gaan, maar het kletsen was veel leuker! Dus dat maar lekker gedaan. ’s Avonds zijn we naar Haruna zijn huis gegaan, om te kijken hoe hij leeft. Hij dacht dat wij bij hem gingen eten, maar helaas, dat hebben we niet gedaan ivm de allergieën van Merle. En, t zag er ook niet zo heel smakelijk uit. Wel weer wat meer te weten gekregen over de cultuur hier. Het is voor een vrouw normaal om tot 10 kinderen te baren. Zijn vader heeft dan ook 19 kinderen bij twee vrouwen. Haruna dacht dat, dat wij dat later ook wel eens even zouden doen, 10 kinderen. Ik dacht het niet…

Vrijdag 3 februari:
Merle is vandaag jarig! Dus we vieren feest! Merle mocht kiezen wat we vandaag gingen doen, en die keuze was natuurlijk makkelijk: het strand. Daar hebben we dus ook maar met volle teugen van genoten! We zijn allebei best rood terug gekomen, niet echt goed dus. Maargoed, als het maar bruin wordt, en dat is ons doel hier!

’s Avonds zijn we uit eten geweest met Christine en Alhagy. Alhagy kwam ons ophalen vanaf het strand, en had even tegen het barpersoneel gezegd dat Merle jarig was. Dus met geïmproviseerde instrumenten (lees: paar bakjes met wat lepels) hebben ze voor Merle gezongen en kregen we een gratis drankje. Helemaal leuk natuurlijk! Daarna dus uit eten geweest in SeneGambia, bij een pizzeria. Het eten was heerlijk, helaas dachten mijn darmen daar anders over toen we in bed lagen. Morgen gaan we een dagje goed bezig voor school, voor zondag hebben we met Christine afgesproken om naar de grote markt in Serekunda te gaan en daarna naar de krokodillenvijver. Ik ben benieuwd!

• 06 Februari 2012 - 17:16

Anne-Marijn:

Hahaha! Lekker he dat kletsen, gewoon van genieten, straks maar iets harder werken ;) Ik las op fb dat je een krokodil had geaaid? Haha! Lefgozerd ;) Ik ben benieuwd naar de foto! ;)

Liefss

• 06 Februari 2012 - 18:22

Jeltje:

Hoi Veerle,

Leuk om je verhalen te lezen.
    Volgende keer neem ik er een kopje koffie bij, net zoals bij de verhalen van Anne-Marijn.
    Blijven schrijven hoor dan blijven wij jou volgen! Succes! Geniet ervan, vooral van het heerlijke WARME weer.
    Het is hier erg KOUD.

Groetjes Jeltje

• 07 Februari 2012 - 06:15

Betsy:

Lekker twee verhalen van je gelezen.
    (in mijn warme bed....) Wat een klassen zeg, je moet toch wel een beetje lef hebben om dat dan maar even over te nemen!
    Heb je het liedje al aangeleerd? Ik moest meteen denken aan hoofd, schouder, knie en teen.... Heb ik eens gedaan met een stelletje buitenlandse kids, vreselijk gelachen en ze wilden het steeds maar weer.
    Doe je verder voorzichtig met krokodillen?

liefs
    Betsy